חיפוי קירות למטבח

תוכן עניינים

כל אדם יודע כי המטבח שבביתו מהווה חלל מרכזי וחשוב מאוד בבית. אין ספק כי מגיע לכל אדם להנות בבית ממטבח מעוצב, פונקציונלי ואיכותי לאורך שנים רבות וזאת מבלי שהוא יידרש להשקיע מבחינה כלכלית יותר מדי. חיפוי קירות למטבח מהווה כיום את הבחירה הטובה ביותר לכל אדם שמעוניין ליהנות ממטבח מעוצב, איכותי, דקורטיבי ופונקציונאלי. כמובן שחשוב מאוד לבחור את החיפוי הנכון והמתאים ביותר לקירות כל מטבח.

 

חיפוי קירות למטבח- במה מדובר?

חיפוי קיר למטבח הוא מעין חיפוי מעוצב הנצמד בצורה חזקה על קירות המטבח ומעניק בשל כך למטבח כולו מראה דקורטיבי. במטבח לרוב מותחים את חיפויי הקיר לאורך משטחי העבודה ומעל הכיריים. מדובר על המקומות שדורשים ניקיון באופן יומיומי. ניתן למצוא חיפויי קיר למטבח במגוון רחב של סגנונות עיצוב, חומרי גלם שונים בדרגות איכות שונות ועוד.

 

שיטות קיימות לחיפוי מטבח

כיום ניתן למצוא שיטות שונות לחיפוי קירות המטבח אשר מתבססות על חומרי גלם שונים. בין חומרי הגלם הללו ניתן למצוא גרניט פורצלן, אבן טבעית, זכוכית מט או מבריקה, בריקים, נירוסטה, קוריאן ועוד.

 חיפוי זכוכית מאפשר לתת מענה למראה נקי ואסתטי למטבח. מעצבים רבים  מוצאים יופי בחיפוי המדובר. ניתן לגוון מתוך מניפה של חברות צבעי קיר ואז הזכוכית תצבע בהתאם לגוון תואם. זכוכית המט היא זכוכית שעברה חיסום והיא ידועה כבטיחותית מאוד, כמו כן, הזכוכית הרגילה שמשתמשים בה לצורך חיפוי קירות מטבח היא זכוכית עמידה ובטוחה לשימוש. שטח הפנים של הזכוכית חזק מאוד והיא משדרגת כל חלל בצורה אלגנטית. מעבר לכך היא מהווה חומר סטרילי וקל לתחזוקה. מעבר לכך, חשוב לדעת כי חיפוי זכוכית מציע לכל אדם את האפשרות לשלב ציורים, גרפיקות ואיורים שיעניקו למטבח אמירה ייחודית.

חיפוי נוסף הוא חיפוי באבן טבעית אשר מתאים לכל אדם ששם דגש על חומרים בצורה הטבעית שלהם. החיפוי המדובר מעניק מראה יוקרתי למטבח שאין שני לו מבחינת מרקם ועיצוב. המטבח מקבל מראה ייחודי ובשל ההיצע הרחב כיום בתחום, אבנים מעין אלה משתלבים בכל סגנון עיצוב של מטבח. כמובן שיש צורך לבחור את סוג האבן הנכונה, סוג הליטוש, גודל החיתוך והנחת החיפוי שיתאימו למטבח שלכם.

 סוג נוסף של חיפוי הוא פורמייקה המהווה חומר בעל עמידות גבוהה שמתאים לסביבה רטובה ובד ובד מדמה מראה של עץ, שמעניק מראה חמים ומזמין למטבח.

חיפוי נוסף לקירות המטבח שלא מעט אנשים בוחרים בו הוא חיפוי בשיש שכן הוא יוצר קו נקי מאוד למטבח ובד בבד יש לו יתרונות פרקטיים רבים. השיש אינו דורש תחזוקה וקל ונוח לנקות אותו.

ניתן למצוא כיום גם חיפוי בקוריאן אשר נכנס רק לאחרונה לעולם המטבחים, אך כבר צובר תאוצה כפתרון מעוצב וגמיש למשטחי העבודה. במטבחים שבהם מותקן משטח עבודה מעין זה ניתן להתקין חיפוי קיר זהה, היתרון הוא לחבר את חיפוי הקיר למשטח העבודה בלי חיבורים שנראים לעין. חשוב לדעת כי העמידות של החיפוי המדובר היא בינונית והוא נשחק בקלות.

 

מה ההבדל בין חיפוי קירות למטבח לבין חיפוי קירות חוץ?

חשוב לדעת כי החומרים שמשתמשים בהם עבור חיפוי קירות למטבח, לרוב לא יהיו אותם חומרים שהשתמשו בהם עבור חיפוי קירות חוץ. לכל אחד מסוגי החיפויים הללו יש לבחור חומרים ייעודיים אחרים בהתאם למטרת החיפוי, אופי הקיר ופרמטרים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת.