שיפוץ מטבח קטן

תוכן עניינים

שיפוץ מטבח קטן

המטבח בכל בית מהווה חלל מרכזי מאוד. במטבח מתחולל כל הקסם הקולינרי. לא מעט אנשים אוהבים לשהות במטבח בכדי לבשל ולאפות, לעיתים דיירי הבית מגיעים למטבח בכדי להכין לעצמם אוכל ולאכול אותו ולעיתים נפגשים בני המשפחה במטבח לארוחה משותפת. כאשר מדובר על מטבח קטן שמעוניינים לשפץ, חשוב מאוד לדעת שמדובר על תהליך שחייב להתבצע בצורה הטובה ביותר בהתאם לגודל המטבח וזאת בכדי להפיק את המקסימום מהחלל. כאשר מדובר על חלל מטבח גדול ומרווח, קל מאוד לעצב אותו לפי ראות עינינו, אולם, כאשר החלל העומד על הפרק צפוף, מדובר על אתגר של ממש.

כיצד משפצים מטבח קטן בצורה מוצלחת?

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לשפץ מטבח קטן בצורה הטובה ביותר:

יצירת משטחי עבודה

חשוב מאוד שתדעו שניתן ליצור משטחי עבודה נוספים באזורים קיימים במטבח קטן וזאת מבלי שיהיה צורך להרחיב אותו. ניתן לרכוש כיום משטחי עבודה שעשויים מפורמייקה, אבן, עץ ועוד וזאת בהתאם לצורך ובהתאם לסגנון משטחי העבודה האחרים במטבח. את המשטחים הללו ניתן לשלוף בעת הצורך ולהניח על הכיריים, הכיור או בכל אזור אחר כך שניתן להנות ממקום נוסף במטבח  לצורך חיתוך, בישול, עיבוד בצק ועוד.

שבירת קיר לצורך הגדלת חלל

שיפוץ מטבח קטן הופך להיות הרבה יותר פשוט כאשר עומדת בפני כל אדם האפשרות לשבור את הקיר. כמובן שלא בכל דירה מדובר על דבר אפשרי, אך אם הדבר אפשרי ניתן להרחיב את החלל בצורה רצינית מאוד וזאת בכדי ליצור מטבח גדול יותר. כמובן שחשוב לבצע את העבודה המדוברת בהתאם לעיצוב הפנים בבית. כדי לבדוק האם ניתן להסיר חלק מהקיר המפריד בין המטבח לסלון או לפינת האוכל הסמוכה. לעיתים תהיה אפשרות לשבור קיר באופן חלקי בלבד וליצור גומה אשר מקשרת בין המטבח לבין שאר חללי הבית הנוספים. הגומחה יכולה לשמש אתכם כמשטח עבודה נוסף.

בחירה בצבעים מתאימים

הצבע הלבן הוא הצבע הטוב ביותר למטבח קטן שכן, הוא מחזיר אור ויוצר אשליה של גודל. הוא גורם לקירות הסוגרים את המטבח להיבלע בחלל. כאשר בוחרים בפלטה של צבעים בהירים לחלל מטבח קטן לרבות גווני הלבן ומיישמים אותם על ארונות המטבח, על הקירות, בתקרה ובמשטחים השונים, אתם יכולים ליצור חלל במראה גדול יותר, שנעים יותר לשהות בו. מטבח מעין זה יראה סטרילי וחמים.

מקומות אחסון מתאימים

אחד האתגרים הגדולים ביותר בשיפוץ מטבח קטן הוא מציאת מקומות אחסון רלוונטיים לכל הדברים שיש צורך לאחסן במטבח. לא כדאי לתפוס את המקום במשטחי העבודה במטבח על הצבת מכשירי חשמל קטנים, כלי בישול, פריטי נוי ועוד, אלא כדאי מאוד לנטרל את העומס של מוצרים על השיש ולפנות להם מקום בארונות, כך החלל יראה גדול יותר ומאוורר יותר.

אור טבעי

במטבח קטן כדאי שיהיה כמה שיותר אור טבעי. כדאי להקפיד על יצירת חלונות הפונים כלפי חוץ ומחדירים לא מעט אור טבעי למטבח בכל שעות היממה. האור הטבעי יוצר מראה של מטבח גדול יותר וכן יוצר אווירה נעימה בשהייה במטבח. על כן, כדאי לשלב פחות אמצעי תאורה מלאכותיים ולבחור כמה שיותר בתאורה טבעית למטבח הקטן

שילוב של דלתות זכוכית

אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן  לגרום למטבח קטן להראות גדול יותר היא להסיר כמה מסגרות ארונות אטומות ולהחליף אותן בדלתות זכוכית. האשליה העיצובית המדוברת גורמת לעין להביט אל מעבר למסגרת הארון עצמה וכך נוצרת תחושה של מרחב וגודל. יחד עם זאת, חשוב מאוד לשמור על האחסון הפנימי שמעבר לארון הזכוכית מסודר ומתואם בצבעים שכן, בלגן ועומס עלולים ליצור מראה לא טוב בחלל המטבח.

למידע נוסף בקרו באתר: https://paint4u.co.il