הנמכת גבס במטבח כולל סגירה

תוכן עניינים

תהליך הורדת הטיח משמש ליצירת שכבת טיח חלקה ואחידה. תהליך זה נעשה בדרך כלל בשני שלבים. השלב הראשון נקרא "מגבת", כאשר המגבת משמשת להחלקת פני השטח של הטיח הרטוב. השלב השני נקרא "צף".

יש ללחוץ את הכף אל הטיח הרטוב ולאחר מכן להרים אותו, וליצור רכס קל שיהפוך בסופו של דבר לחלק מהמשטח המוגמר. אין לגרור את הכף על פני השטח מכיוון שהדבר עלול לגרום לרכסים או לגלים במוצר המוגמר.

יציקת גבס היא סוג של תבנית העשויה מתערובת של גבס ומים.

ניתן להשתמש בטכניקה זו כדי לחשוף את המשטח המקורי, או שניתן להשתמש בה כדי לתקן נזקים, להשלים פערים וסדקים או לתקן שגיאה בבנייה. ניתן גם לעשות הנמכת גבס במטבח כולל סגירה.

 

בחלק זה נלמד כיצד להוריד טיח

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להשיג דלי מים וספוג או בד. טובלים את הספוג בדלי המים ואז סוחטים אותו החוצה כך שהוא לא יטפטף. השלב הבא הוא לקחת את הספוג הלח ולהתחיל לנגב את פני הטיח. המטרה כאן היא לספוג כמה שיותר מהמים מבלי לתת ליותר מדי טיח ליפול. לאחר שעשית זאת, השתמש ביד שלך או במגבת יבשה אחרת כדי לנגב את כל פיסות הטיח שנותרו מהמשטח לפני שהן יספיקו להתייבש ולהתקשות על הרצפה או על משטחים אחרים בבית.

טיח הוא סוג של חומר בניין המשמש לכיסוי הקירות והתקרות. הוא עשוי בדרך כלל מתערובת של סיד, חול ומים. טיח יכול להיעשות גם מחומרים אחרים כמו גבס, מלט או חימר. הפלסטרים הם קשים או רכים בהתאם לעקביות שלהם והם נמצאים בשימוש במשך מאות שנים.

הטיח של פריז הוא אבקה לבנה העשויה מגבס, אשר מחוממת ולאחר מכן מערבבת עם מים כדי ליצור משחה. הוא משמש לעתים קרובות בתעשיית הבנייה כחומר בניין לקירות ותקרות, אך ניתן להשתמש בו גם לייצור יציקות לגפיים שבורות.

 

הטיח של פריז מרכיב את השכבה הפנימית של הגבס

השכבה החיצונית עשויה בדרך כלל מחומר עמיד למים כמו פלסטיק או גומי. לאחר מכן שמים את הגבס על הגפה ומחזיקים אותו במקומו עם תחבושות או סרט.

לפני הטיח יש לנקות היטב את המשטח המיועד לטייח בעזרת מברשת נוקשה ומים, על מנת להסיר את כל שאריות האבק, השומנים ושאר הזיהומים.

השלב הבא הוא לכסות את כל המשטחים שאסור לטיח בנייר או בד. אלה נדבקים בקצוות עם סיכות ציור או נעצים.

טיח הוא תהליך של מריחת תערובת של מים וסיד (או גבס) הנקראת טיח על קירות או תקרות. תערובת זו מחוזקת לרוב עם רשת פיברגלס או רשת תיל לפני היישום על מנת לחזק אותה מפני סדקים ונפילה.