מטבחי חוץ – איך לתכנן ולבנות מטבח חוץ בצורה נכונה

תוכן עניינים

עם השנים אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת במספר האנשים אשר בוחרים להתקין שני מטבחים בבית. אחד בשטח הפנימי, המקורה, בתוך המבנה, ואחד בשטח החיצוני, הפתוח, בין אם זה חצר, גינה, גג, מרפסת או בכל מקום אחר שמאפשר זאת ויש צורך בכך.

מטבחי חוץ הפכו עם השנים לפופולאריים מאוד, לא רק בקרב בעלי עסקים שמתעסקים בתחום המזון, הסעדה, ואירועים, דוגמא מסעדות, בתי קפה או גני אירועים, אלא גם בקרב אנשים פרטיים אשר מעוניינים במטבח חוץ אשר יאפשר להם לארח חברים ובני משפחה או אפילו לארגן ארוחות ייחודיות לבני הבית.

הרעיון של מטבחי חוץ הוא מאוד פשוט. בדיוק כפי שנהוג להתקין מטבח בתוך החלל הפנימי במטרה שישרת את בני הבית להכנה והגשה של ארוחות שונות במהלך היום, כך אפשר לבנות מטבח בשטח חיצוני, פתוח, מתחת לכיפת השמיים. שם אפשר להכין ארוחות שונות כשתנאי מזג האוויר מאפשרים זאת. אפשר להכין במטבחים כאלה מגוון רחב של ארוחות, בין אם הן סטנדרטיות ובין אם הן מיוחדות ויוצאות דופן.

 

מה חשוב לשים לב כשמתכננים ומתקינים מטבח חוץ?

באופן טבעי, תכנון והתקנה של מטבחי חוץ מתבצעים באופן שונה מאשר מטבחי פנים. הן בגלל העובדה שהם מותקנים בשטח פתוח ויש להתחשב בתנאים של המקום וכן בתנאים איתם המטבח יצטרך להתמודד במהלך הזמן, והן בגלל אופי השימוש בסוג מטבח שכזה. צריך גם לקחת בחשבון, כיצד בדיוק זה מתבצע מבחינת היבטים מסוימים, על מנת שיהיה ניתן להשתמש לאורך זמן בצורה בטוחה ונכונה.

למשל, החומרים מהם עשוי מטבח חוץ הם שונים מאשר חומרים מהם עשוי מטבח פנים. לא מדובר בעץ, אלא באלומיניום איכותי וחזק, אשר יכול להתמודד עם תנאי מזג אוויר שונים ויכול להחזיק מעמד במשך שנים רבות בצורה אמינה.

כמו כן, לא נוכל להתקין במטבח חוץ כל דבר שאנחנו בהכרח מעוניינים או יכולים להתקין במטבח פנים. בין היתר, אנחנו צריכים להקפיד על כך שאמצעים חשמליים ואחרים יישמרו מפני תנאי מזג אוויר, זאת על מנת שלא יינזקו וכן לא תיגרם פגיעה שעלולה לפגוע במבנה או בדיירים.

מעבר לכך, אנחנו צריכים להתייחס לאופן בו אנחנו מתכננים את המטבח, את המיקום בו אנו מבקשים להתקין אותו בשביל שנוכל להשתמש בו בצורה אפקטיבית, וכן בשביל שהוא לא יפגע בעיצוב ובתכנון שלו וכן ביכולת שלנו להשתמש בשאר השטח שיש במקום.

 

סגנונות עיצוב של מטבח חוץ

אנחנו יכולים למצוא דגמים שונים של מטבחי חוץ אשר יכולים להשתלב בצורות שונות בשטח הפתוח של המבנה. בין היתר, אנחנו יכולים למצוא מטבח חוץ אשר בנוי לאורך קיר מסוים במבנה, או מנקודה אחת לשנייה באופן שלא ישבש את העיצוב של המיקום.

כמו כן, אנחנו יכולים למצוא מטבחי חוץ הבנויים בצורת ח' או ר', וכן על מטבחי חוץ שבנויים על חלק עליון ותחתון כמו במטבח פנימי, בהנחה ויש קיר עליו אפשר להתקין את החלק העליון שלו.