כל ארוחה והכלים איתם כדאי להשתמש

תוכן עניינים

כל שף מתחיל כבר יודע כי לולא שימוש בכלים מתאימים שהמטבח יהיה מצויד בהם מבעוד מועד, הארוחה לא תהיה טובה כמו שצריך. מאחורי כל מנה מנצחת עומדים סט של כלים בעזרתם משתמשים לכל אורך תהליך ההכנה. לכן, חשוב מאוד שכל אחד יחזיק במטבח שלו כמה כלים חשובים לשימוש בעת הצורך. תגלו שבעזרת כמה כלים אפשר להקל על החיים שלנו ובנוסף לייצר את הארוחות והמנות בצורה הרבה יותר אטרקטיבית ומשופרת. להלן רשימה קטנה של ציוד למטבח שאי אפשר בלעדיו

מלקחיים – שימוש חובה לכל שף מתחיל

כמעט כל ארוחת גורמה כוללת שימוש בחימום ובישול של סירים ומחבתות, באופן שלפעמים נדרש לשלוף או להכניס מוצרים לתוך או מתוך אותם כלים מבעבעים. בעזרת הידיים כמובן אי אפשר, בעזרת מזלג או כף זה לא תמיד אפשרי וגם אם זה כן אפשרי אתם מסתכנים בעיקום אותו מצרך, טפטוף לאורך כל הדרך בהרמה וסיכון שזה ייפול. לכן אתם צריכים כלי שאינו יקר כלל ויעילותו רבה בכל הכנת ארוחה – צבתות מלקחיים! זה קל, זה פשוט, זה לא מלכלך וכמובן שיחסוך מכם כוויות בידיים. מומלץ לבחור במלקחיים עם קצוות מצופים, כך שהם לא יזיקו לכלי ממנו או לתוכו לוקחים את המצרכים. גם מלקחיים נחשבים ברשימת ציוד למטבח שאי אפשר בלעדיו

מטחנת פלפל – התיבול הופך להיות קל יותר

מטחנת פלפל הינה בגדר מוצר בסיסי וחובה בכל בית בו משתמשים בתבלון. פלפל שחור הינו אחד התבלינים השמישים ביותר כמעט בכל ארוחה, ובמקום להשתמש בידיים חשופות או רטובות לשם החזקת התבלין, תוכלו להשתמש במטחנה שטוחנת פלפל שחור טרי וטוב בצורה מקצועית. למי שרוצה להכין מנה בצורה מקצועית עם טעם מקורי, עדיף להשתמש במטחנת פלפל ולא במזרה א מלחייה – לפלפל שחור גרוס טרי יש טעם הרבה יותר משובח ומקורי מאשר זה שטחון מראש בתוך צנצנת או מזרה.

סכינים בגדלים שונים לשימושים ספציפיים

אם אתם חושבים שאפשר להסתדר טוב במטבח עם סכין אחת קטנה וגדולה – אתם טועים. שפים מומחים ממליצים בחום על החזקה של מספר סכינים כאשר לכל אחת יש את הייעוד שלה. יש סכינים המיועדים לחיתוך נתחי בשר גדולים, ויש סכינים שספציפית יועדו לחיתוך ירק, כמו פטרוזיליה, כוסברה, בצל ירוק ושאר ירוקים. לצורך החיתוך המדויק שמכין את הרכיבים בצורתם ובגודלם הטוב ביותר לטובת המנה, חשוב לבחור בסכין האופטימלית ביותר למלאכה.

הכי בסיסי – סטים של סכום

לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בבחירה של הכלים הגדולים והיקרים למטבח באופן שבו אנחנו לא מקדישים תשומת לב לסכו"ם איתו אנחנו מגישים את האוכל. הסכו"ם איתו אנחנו אוכלים ואותו אנו אורחים על השולחן, תופס מקום נכבד ברשימת ציוד למטבח שאי אפשר בלעדיו. האם הוא מעוצב בדיוק באופן בו אתם מעדיפים? האם האחיזה בהם נוחה וטובה? האם הסגנון והעיצוב שלהם משתלבים היטב עם שאר הסטים הכללים של הכלים איתם אתם משתמשים? האם הם חזקים מצד אחד, אך לא כבדים מדי לאחיזה מצד שני? בחירה טובה של סכו"ם תבטיח לכם שגם מנה פשוטה תיאכל כמו מנה משובחת ומקצועית!