סגנונות עיצובים למטבח

תוכן עניינים

הליך עיצוב הדירה דורש זמן, מחשבה והשקעה – ודבר זה נוגע לגבי כל החדרים והחללים בבית. יחד עם זאת, לא מעט אנשים בוחרים להעניק למטבח תשומת לב יתרה.
כידוע, המטבח מהווה חלל אשר לרוב משמש גם לעבודה (בישולים, אפייה וכיוצא בזה) וגם לשהייה ולכן, חשוב לתכנן אותו על כל אזוריו בקפידה.
אחד השלבים הראשונים בהליך תכנון ועיצוב מטבח, עובר בבחירת הסגנון העיצובי המתאים.
קיימים מספר סגנונות עיצוביים שונים שחשוב להכיר, כאשר לכל אחד מאותם סגנונות העיצוב הללו, יש את המאפיינים שלו.
אם גם אתם נמצאים לפני הליך עיצוב מטבח, להלן מספר פרמטרים שחשוב שתדעו על אותם סגנונות עיצוב בולטים:

מטבח בסגנון מודרני


מה שמאפיין מטבחים בסגנון זה הם: קווים ישרים, ניקיון, שילוב של חומרי גלם כמו זכוכית, נירוסטה, שיש וברזל. ברוב המקרים, הצבעים והגוונים המאפיינים מטבחים מודרניים הם: שחור, לבן ואפור.  מאפיין נוסף של מטבחים מודרניים הם גימור נקי ומדויק.
מאפיינים נוספים של מטבחים המתאפיינים בסגנון עיצובי זה הם טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות ופתרונות אחסון מתוחכמים.

מטבח בסגנון כפרי


מדובר באחד מהסגנונות העיצוביים המבוקשים בישראל.
מטבח בסגנון כפרי אמור לשדר תחושה של חמימות ומשפחתיות. בין המאפיינים של סגנון עיצובי זה: שימוש בחומרי גלם כמו עץ מלא, אבן טבעית ומגוון רחב של חומרים אשר נחשבים כ"טבעיים". מבחינת צבעים, מטבחים אלו מתאפיינים בצבעוניות ונהוג להשתמש בהם מגוון רחב של אלמנטים מיוחדים אשר יכולים להוסיף צבע כמו: חיפויים, אביזרי נוי שונים ועוד..

מטבח בסגנון קלאסי


מטבחים קלאסיים מתאפיינים בפרקטיות ובתכנון אשר אמור לקחת בחשבון את הצרכים הפרטניים של הדיירים.
בין המאפיינים של מטבחים קלאסיים הם שימוש בחומרים חזקים טבעיים כמו עץ מלא, אבן ועוד.. גוונים בהירים כגון: לבן, אפור בהיר, שמנת ועוד..
בכדי להעניק למטבחים בסגנון עיצובי זה את הייחודיות שלהם נהוג להשתמש גם בפרזול ובידיות מיוחדות, בשילוב של חומרים מיוחדים ושילוב של גוונים בעלי נוכחות לצביעה של ארונות ובאלמנטים נוספים.

מטבח בסגנון הייטק


אם אתם חובבי טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, מטבח בסגנון הייטק יכול לענות על מלוא הדרישות והצרכים שלכם.
סגנון עיצובי זה מתאפיין בחדשניות ואמור לכלול בתוכו את כל החידושים הטכנולוגיים בעולם המטבחים. מבחינת הנראות, המאפיינים העיצוביים של מטבחים אלו הם: קווים נקיים, צבעים אחידים כמו לבן או שמנת,  חזית המטבח תהיה לרוב חלקה, מבריקה ונטולת ידיות.

מטבח בסגנון פרובנס


מטבחים בסגנון עיצובי זה מתאפיינים באווירה של ביתיות וחמימות אותה הם אמורים לשדר. בין המאפיינים של מטבחים בסגנון עיצובי זה: שימוש באורה חמה, שימוש בחומרי גלם טבעיים, שימוש בצבעים כמו: גוונים חומים, ירוקים, גווני פסטל ועוד..  שימוש באביזרי פרזול יצירתיים ומעניינים, ריצוף פרקט וריבוי של מקומות אחסון מיוחדים.

כאמור, כל אחד מהסגנונות העיצוביים של המטבחים טומן בחובו גמישות עיצובית, כך שכל אחד יוכל לשלב אלמנטים אשר עונים על טעמו האישי ולא פחות חשוב מכך, על דרישותיו  הפרקטיות: זה נכון לגבי בחירת שיש למטבח, לגבי התאורה, לגבי אופן החולקה לאזורים שונים ועוד..
כמובן, שיש גם לא מעט  פרמטרים נוספים אשר יכולים להשפיעה על התוצאה הסופית ובין היתר: גובה התקציב אשר יוקצה עבור המטרה, גודל המטבח וצורתו וכמובן, אורח החיים של הדיירים – האם מדובר במטבח המיועד לחובבי בישול או לכאלו אשר מגיעים למטבח רק בכדי לקחת משהו מהמקרר.. כמובן, שהגדרת המטרות, הצרכים והדרישות יכולה להתוות את הדרך לעיצוב מטבח אשר יענה על מלוא הציפיות.